Untukmu, Ayah

-Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang-

Ayah,,
tiade yg setanding dengan mu,,
kaulah ayah ku yg terhebat,,
xde yg setanding dengan mu,,

raut wajahmu sering ku gambarkan,,

suaramu sering ku dengarkan,,

pesananmu sering di ingatan,,

jasamu sering ku kenangkan,,

aku ingat pesanmu Ayah,,

akulah harapan keluarge,,

untuk melihat keluarge ini berjaye,,

ku harus berusaha,,

tapi maafkanku Ayah,,

aku sudah cube sedaye upaye,,

dan tawakal kepade yg Maha Esa,,

tapi masih belum diperkenankan-NYA,,

aku tetap redo dengan ketentuanNYA,,

aku ingat lagi Ayah,,

sewaktu aku sakit,,

kau suruh adik-adik diam,,

untuk biarkan aku rase selese,,

dan apabile tibe giliranmu, Ayah,,

aku pun tak pasti sama ade dapat aku penuhi segale kemahuanmu,,

maafkanku, Ayah,,

kini,,
kau dah pergi ke Pencipta yg Maha Esa,
hanye doa dan amal jariah yg dapat aku kirimkan,,

setiap hari,setiap waktu,,

seperti mane kau mencari nafkah untuk kami,,
tapi aku tahu,
itu  tak setanding dengan pengorbananmu,,

dalam membesarkanku,,

dalam mendidikku,,

dalam menyayangiku,,

tapi apekan dayeku,
itu yg mampu aku lakukan,,
untuk Ayah yg ku rindui..😦

semoge Ayah ternasuk dalam golongan orang2 yg bertakwa dan orang2 yg beramal soleh,,

AL-FATIHAH…

“Ya Allah, Ya tuhanku.. Kaulah yg Maha Mengasihani dan Maha Pengampun, tiadalah tempat kami meminta pertolongan melainkan hanye kepade Mu, Ya Allah…Kau ampunkanlah segale dosa-dosaku, kedua ibubapeku,semue ahli keluargeku, guru-guruku, rakan-rakanku, muslimin dan muslimat sekalian, Ya Allah,,, sama ade yg masih hidup atau yg telah kembali kepadaMU Ya Allah,,”

Alhamdulillah Ya Allah…

17 thoughts on “Untukmu, Ayah

  1. Sara berkata:

    Al-fatihah..
    Smoga ditemptkn bersama-sama
    dgn para solihin..

  2. aireensamirah berkata:

    alfatihah..
    semoga ayahmu bersama org2 soleh di sana..

    daus,
    semoga tabah menjalani kehidupan..
    walau apa pun dugaan, pasti ada hikmahnya..

    p/s : sumtimes, poem is a better way to express our feeling rite?

  3. ulyamashkuri berkata:

    al-fatihah….
    semoga rohnya dicucuri rahmat…
    setiap yg hidup pasti akan merasai mati..
    dugaan manusia berbeza-beza…
    hadapilah dengan tabah…
    kerana ada hikmah disebaliknya

  4. afnan berkata:

    salam,,daus…

    Please be strong huh..

    Your my best among my best friend you know..same with your brother..
    InsyaAllah..your father will be bless…

  5. Akmal Hakim berkata:

    A piece way of smile, with a sorrow sharing upon your deepest story inside..

    Be strong dear.

    I may not experience the way you are now. But I believe, this make you far far stronger than me.

    keep in touch

  6. realitihidupku berkata:

    Al-fatihah…..

  7. hafiz v2b berkata:

    ko tabahkan diri dalam menghadapi segala cabaran dan dugaan…setiap yang hidup pasti akan mati…ko kuatkan keazaman ko dlam pelajaran…..x semestinya yang pandai dalam ujian pandai dalam segala-galanya….ktorang sebagai kawan akan sentiase bersame ko di waktu susah dan senang…lastly.semoga roh ayahmu dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan yang beriman kepada-Nya…amin….

    • al_milangi berkata:

      time kasih hafiz ,,
      mge2 ape yg ko cakapkan tu,,
      menjadi satu doa yg diperkenankan Allah,,
      AMIN,,😦

  8. Sayyidi berkata:

    Tabahkan hati dengan Dugaan..datanglah kat blog saye htt://sayyidi.wordpress.com dan http://memota.blogspot.com saye ni member khalil..

  9. patzzi@misty berkata:

    juz wanna say,fighting!!!
    and may Allah bless your father..

    “Our heart is happiest when it beats for others”…

  10. al_milangi berkata:

    thanks a lot, patzzi@misty,, 🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: