Khas untukmu Sayang…

-Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang-

Indahnye percintaan denganMu

Di saat pertemuan kite dahulu,

Aku benar-benar menyambut kedatanganmu,

Dalam sanubari hatiku,

Penuh diselaputi perasaan rindu,

Tidak pernah ade perasaan jemu,

Dalam aku menantimu sepanjang hidupku…aku benar2 mencintaimu

Sepanjang kite bersama,

Hatiku tenang tidak terkata,

Mungkin rahmat dan berkat dari Yang Maha Esa,

Ya !! aku percaya,

Semuanye datang dari-NYA,

Untuk kite wujudkan perasaan cinta,

Untuk kite lebih rapat dan mesra,

Untuk aku lebih mengerti, siapa mu sebenarnya..

Sewaktu kite berkasih-kasihan,

Aku mule mencintai Tuhan,

Aku mule belajar mendalami Al-Quran,

Aku usaha tambah kekuatan Iman,

Aku  wujudkan perasaan Ihsan,

Kerana aku tahu kelebihan,

Kerana aku tahu kepentingan,

Dalam usaha mencari apa itu erti Ketaqwaan,

Untuk aku tingkatkan tahapku disisi Ar-Rahman…

Namun kini, kau telah berhijrah,

Meninggalkanku berseorangan tidak tentu arah,

Disaat ku masih kontang dengan amal dan jariah,

Katamu, rakan karibmu akan bersinggah,

Menggantikan tempatmu dengan sorak dan meriah,

Namun ku pasrah dan hanya mampu berserah,

Ku serahkan semuanye kepada Allah…

Kini,moge kite bertemu lagi..

Aku akan berdoa setiap mase, setiap hari,

Aku akan sentiasa meminta kepada Illahi,

Moge kita akan bersua lagi,

Aku hanye harap, kau ketahui,

Aku amat-amat mencintai, merindui dan menyayangi,

Untuk bertemu denganmu wahai Ramadhan yang diberkati…

Selamat tinggal Ramadhan !!!Ramadhan Kareem


“Ya Allah Ya Rabbi, kini ramadhan telah pergi, syawal sudah susuli, kami meminta kepadmu Ya Allah, mudah-mudahan pertemuan kami dengannye, diberkatiMu, segale amalan kami diterimaMu, segala doa kami diperkenankanMu… kepade Kau sahajelah kami meminta Ya Allah..” Amin Ya Rabbal ‘alamin…

Alhamdulillah Ya Allah

6 thoughts on “Khas untukmu Sayang…

  1. shera_shams berkata:

    salam…
    bagi lumrah manusia..terutamanya masyarakat melayu sendiri…
    mereka sering mengutamakan syawal berbanding ramadhan…..
    insyAAllah….kita adalah sebahagian drpd umat yang diberkati….
    Amin

    • al_milangi berkata:

      waalaikumussalam,,
      em btol ape yg enti katekan tu,,
      tak salah meraikan kemenangan kite, tapi harus berpade-pade,,
      InsyaAllah,, moge2 kite mendapat berkat dan rahmat dari Allah..
      Amin..🙂

  2. salam ziarah dan salam syawal….
    MASYA-ALLAH..!begitu puitis sekali!!!!
    pandai sekali berkarya….

    ramai yg lebih mengutamakan syawal berbanding ramadhan..
    tp…di sini keadaan tdk la spt di malaysia…
    di sini…mereka lebih mengutamakan ramadan berbandg syawal..
    slps solat raya jer,kehidupan dijalani spt biasa…

    anyway…diharapkan ramadhan ttp dirindui dan ditunggui oleh semua muslimin dan muslimat..i-allah
    b

    • al_milangi berkata:

      salam syawal kembali,,
      em ana xde la pandai berkarya sangat,,
      masih berlatih dan bertatih lagi🙂

      best kan enti dapt gi merantau,,
      dapat tengok keadaan kat luar Malaysia,,
      em betol cakap enti tu,,
      mudah2an, ramadhan karim ni tetap didalam hati sanubari kite,,
      InsyaAllah,,

      syukran atas ziarah ni🙂

  3. Sya'rani berkata:

    Assalamualaikum….
    Ble ana t’bca bingkisan enta nie,t’detik d hti ana utk b’k0ngsi pnglmn ana ktika mne ana smpai d bumi anbia’ nie smasa d pnghujung rmadhan…Ana dapati satu bi’ah yg btul b’beda d antra tnah air kta ngn bumi anbia’ nie…D malm raye,ana b’jln2 skitr jln2 d kdai2 d skitr asrma ana..t’nyata d sna suasna sngt suram,sayu dn kelam…dn kdngrn sayup suara 0rg mmbaca kalamullah,dn d selangi dngn tngisn yg t’sedu2…ana dpti pmilik2 gerai d tepi jln2 sdng mrintih ats prpisahn dngn rmdhn…t’sntuh ana dngn suasana mlm itu…d msjid pula d penuhi dngn 0rg yg sdng b’ibdh shingga lwt mlm,.ana bgtu ta’jub dngn msyrkt mesir..mungkn nie klbihn mreka klu nk d bndingkn dngn msyarakat kte d mlysia yg lbih gmbira dngn pmergian rmdhan…Mari lah kte rnung b’sma…:-)

    • al_milangi berkata:

      waalaikumussalam,,
      SubhanAllah,, hebatnye mereka !! terlalu jauh perbandingan amalan mereka dengan kite,,
      diri yg kerdil ni, terase lebih kerdil,
      diri yg kontang dengan amalan ni, terase lebih hina di sisi Allah,,
      time kasih atas perkongsian enta,,
      klo enta kate ini lah kelebihan orang Mesir berbanding dengan orang Malaysia,,
      ana plak kate, inilah kelebihan pelajar berhijrah ke Mesir, berbanding pelajar di Malaysia,,
      penuh dengan pengalaman dan perkare baru yg di belajar,,
      Mabruk Ya akhi🙂

Tinggalkan Jawapan

