Hikmah Pertemuan

Terima Kasih, kawan.

Terima Kasih, kawan.

Setiap yang direncanakan Allah bukan lah sia-sia. Semuanya penuh dengan hikmah yang tidak terhingga. Semuanya penuh corak dan seni yang sukar diterjemah oleh mata manusia. Terima kasih Ya Allah atas setiap jalan yang telah Engkau ciptakan kepada kami.

Sedekat mana pun kita dengan manusia, rapat lagi Allah di sisi kita. Dia lebih mengetahui hati dan jiwa kita lebih dari diri kita sendiri. Sebab itu, apa sahaja yang Allah tetapkan kepada kita, itulah yang terbaik. Sama ada kita sangka ia baik atau tidak, ia tetap baik. Dan itulah kepercayaan seorang Mukmin yang mengimpikan Syurga-Nya.

Begitu juga dengan setiap manusia yang singgah dalam hidup kita. Barangkali hanya seketika, dan mungkin juga mereka hidup sepanjang usia kita. Mereka semua bukan lah kebetulan hadir dalam dalam hidup kita, tetapi semuanya dalam aturan-Nya.

Semuanya telah ditetapkan. Dan ketahuilah, setiap manusia yang kita jumpa, semuanya adalah perjumpaan terbaik yang telah Allah aturkan.

Terima Kasih Ya Allah kerana mentaqdirkan ku untuk berjumpa dengan makhluk Mu yang hebat. Ya dia sangat hebat. Dia banyak mengajarku erti kesabaran dan kecekalan. Dia banyak mengajarku apa itu erti persahabatan dan hubungan. Aku hanya seorang manusia yang menagih nasihat dan perubahan. Siapa sahaja menjadi kawannya pasti bahagia bersamanya. Alhamdulillah, kerana aku salah seorang darinya.

Tiada kata-kata lain dapat ku lafazkan dan tiada ungkapan lain dapat ku coretkan, selain Terima Kasih Ya Allah atas segalanya. Terima kasih atas pertemuan ini. Berilah keberkatan dalam hidupnya, ceriakan masa depannya, dan bahagiakan lah dia di dunia dan akhirat.

Pertemukan lah kami di Syurga Mu, ya Allah..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: