He knows best!

Aku ingat lagi, dan pasti perkara ni tak akan luput dalam ingatan aku. Sejak dari bangku sekolah, aku nak sangat naik kapal terbang. Habis je prep waktu malam, mesti aku tengok langit, mesti aku cari cahaya lampu kapal terbang yang berkelipan. Cantik sangat. Allah je tahu aku sentiasa bermonolog sendiri, cakap kat diri sendiri yang aku pasti akan naik kapal terbang satu hari nanti.

Bertahun aku tunggu peluang, sampai sekarang Allah tak izinkan. Sehinggalah satu hari aku sedar tentang sesuatu. Sebenarnya Allah tak bagi aku capai impian, sebab Allah nak bagi satu perkara yang tak pernah aku gambarkan.

P1020274

Ya, aku selalu berangan seorang untuk naik kapal terbang, tetapi aku tak pernah bermimpi untuk naik sebuah helikopter. SubhanAllah.. rupa-rupanya Allah telah rancang sesuatu yang jauh lebih hebat, yang jauh lebih mencabar dan mengujakan. Maybe aeroplane  is too mainstream.. Mungkin bagi orang lain tu perkara biasa, aku pun tak tahu macam mana Allah campak kan satu perasaan syukur yang sangat tinggi kat aku.

Allah hadiahkan aku sebuah pekerjaan yang terbaik untuk aku. Sebuah pekerjaan yang mampu melunaskan segala impian yang lama terpendam kaku.. Terima kasih Ya Allah. Hanya Engkau tahu hati aku. Ya, hanya Engkau.

Kerjayaku, Dakwahku.

Kerjayaku, Dakwahku.

Semoga Kau terus pimpin hati ini dalam mencari Redha-Mu. Jadikan segala apa yang ada pada kami, termasuklah harta, pangkat, kedudukan dan segalanya, mampu menyumbang kepada Dakwah dan Ummah untuk meninggikan Kalimah-Mu. Aminn Ya Allah.

2 thoughts on “He knows best!

  1. mummy to be berkata:

    InsyaAllah satu hari nanti mesti dpt naik kapal terbang bersama org tersayang.

Tinggalkan Jawapan

